Snart bär det av till Finland!

På lördag åker vi och sedan blir jag borta hela juli. Eftersom jag inte har något jobb som hindrar mig blir det till att spendera en hel måndag i Finland. Det var flera år sedan jag var där under så lång tid, när vi var små så var vi där alltid runt 4,5 veckor. Men sen blev man äldre och skaffade sig sommarjobb och ville ha tid hemma med vännerna under sommaren. Så de senaste åren har jag följt med pappa men sedan åkt hem ca 2 veckor.

Främst ska det bara bli jävligt härligt att komma iväg, träffa Mummu och Ukki (farmor och farfar), fiska, vara i skogen och bara ta det lugnt. Men utedasset ser jag inte fram emot och inte heller att missa en hel månad av sommaren här hemma med vännerna. Helst skulle jag vilja vara på både ställena samtidigt och inte missa något men man kan ju inte få allt och jag är ganska nöjd ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0