Var tog 2011 vägen?

Det känns som alldeles nyss jag tyckte det skulle bli så underligt att säga 2011 eftersom man var så van vid 2010 och nu är året snart slut igen. Det har gått ruskigt fort och alldeles snart är ännu ett år borta för alltid. Jag vet inte om det bara är jag men jag blir alltid något sentimental när nyår närmar sig. Eller sentimental är nog inte rätt, snarare får jag ångest. Det känns alltid som att tiden bara rinner som sand mellan fingrarna och jag vill så frutansvärt gärna få allt att gå saktare, få allt att vara längre. Jag är 20 år och har redan i många år haft någon form av åldersnoja, jag vill verkligen inte bli gammal. Inte just det att jag känner att jag börjar bli gammal nu men att tiden går så jävla fort och snart sitter jag väl där gammal och med hela livet bakom mig redan.
Det känns som att jag konstant längtar bort all tid istället för att ta vara på det som är här och nu. Ikväll ska jag ta några öl med några vänner som jag inte träffar allt för ofta längre och jag ska njuta av varje sekund för jag har längtat hela veckan efter idag för att jag har sett fram emot det så mycket. Inget speciellt egentligen men det är ju de små sakerna som vi senare ser tillbaka på och vill ha tillbaka.

Jag ska nog inte fördjupa mig mer i det hela tror jag för antagligen låter det kanske bara som en massa svammel.

Ha en fin torsdagskväll för det ska jag iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0