Hemfärden från skövde - JÄVLA KAOS

Jävla kaos sammanfattar väl det bra. Adventstormen eller vad fan de nu kallar den drog in över skåne ganska rejält och jag kom bara till Göteborg och sedan meddelade de att alla tåg söderut var inställda pga stormen. Kul! Så det blev en övernattning i Göteborg. Det hade ju inte varit helt fel med ett spontan besök hos Laura om det inte varit så att jag skulle vara på jobb kl 8 måndag morgon. Fick ny tågbiljett till ett morgon tåg vid sju tiden på måndagsmorgonen vilket skulle försena mig rejält till jobb. När jag väl satt på detta tåget så fick vi veta att tåget inte fick fortsätta köra från halmstad och ner pga att stormen inte lagt sig helt ännu. Och vi KANSKE fick ersättningsbussar. KANSKE?! Herregud.
Efter lite mer kaos kom äntligen ersättningsbussar och jag var äntligen snart hemma. Det var bara att springa till jobb fort som fan, inget hem och landa först inte. Jag kom hem tillslut åtminstone. Sist jag var i skövde var det samma meck att komma hem pga av snön. Skövde vill aldrig att jag ska åka hem med andra ord. 

Nu är det städning för fullt här hemma som gäller och sedan åker julpyntet fram. Har nog aldrig julpyntats så här tidigt hemma någonsin. Men ja, det ser ju inte ut som att vi får snö till jul så man får ta fram julkänslan på andra sätt. Nu back till julstäd.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0