Grattis på födelsedagen Else!

Else, min syster och min bästa vän.



Else är inte bara min syster utan också min bästa vän. Hon är min konstgjorda tvilling, eftersom vi inte har några minnen utan varandra. Snäll, generös och klockren humor, det är Else i ett nötskal, men det är bara några av hennes fina egenskaper. Utan Else så vore jag inte komplett, jag vore ett pussel som fattades de där viktiga bitarna som gör mig till mig. Jag vore helt enkelt inte Mathilda utan min bästa vän men också syster Else.


Jag minns alla våra somrar tillsammans i Finland. Vaknade alltid tidigt på morgonen, långt innan någon annan vaknat ännu och så smög vi ut på bryggan med fiskespöna i högsta hugg. Jag minns en speciell fisk, bigobauta Kilponen. En enorm liten abborre som vi var tvugna att släppa ut i det fria igen på kvällen. Dock grät vi floder och sjöng massvis med sånger innan vi klarade av att släppa iväg honom. Jag minns våra skidsemestrar i Säffsen, då vi var de som var först upp i backarna och de sista som lämnade dem. Jag minns alla de där dagarna vi sprang runt med vårt lilla kvarters-gäng och hittade på massa skit. Jag minns så mycket. Och detta är bara några minnen i mängden av alla de jag och Else delar och ändå finns det inte ett enda som kan förklara vad Else faktiskt betyder för mig.


Else är den som alltid finns där för mig oavsett, hon är min andra halva. Vi är lika som bär men också som dag och natt. Jag har fått allt i ett paket, världens bästa kompis och den finaste systern man kan hitta. Dagar, månader eller år, jag vill aldrig att stunderna med Else ska ta slut för de lyser upp mitt liv. Min syster men också bästa vän, tack för att du finns Else.


Kommentarer
Postat av: jessica

fy vad fint skrivet :)

2009-05-13 @ 22:18:05
URL: http://jessicagedda.blogspot.com/
Postat av: Denice

Vad fint!! <3

2009-05-14 @ 06:40:11
Postat av: Else

åh tack finaste du. <3

jag minns också och det är bara fina minnen.

älskar dig!

2009-05-15 @ 12:25:49
URL: http://finkultur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0