Usel på att spara.

Jag behöver verkligen lära mig att spara pengar, att inte spendera varenda öre jag har trots att jag sagt att jag inte ska röra dom. Om jag ens ska komma iväg till siesta behöver jag lära mig det där med sparande väldigt snabbt, arvika kan jag bara drömma om.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att ta fram en burk, tejpade fast locket galet mycket med sån där tejp som är tjock och jättebra. Sen skar jag ett litet hål hål så jag kan stoppa i pengar. Ligger redan 200 kr i den eftersom jag fick hem ett massa fint kort med 200 kr i för det är min namnsdag på lördag tror jag. Tack till farmor och farfar <3
Burken gav jag till Samuel, sa att han skulle stänga in den i hans kassaskåp och han fick ABSOLUT INTE ge mig burken förutom när jag skulle lägga i pengar. Om jag ska lägga i pengar ska han titta så jag gör det och inget annat! Burken får jag tillbaka när jag ska köpa siesta biljetten, inte innan.

Så nu ska jag spara massa pengar och bli rik!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, det är ju jätte smart! heja heja!

2009-03-11 @ 23:11:19
Postat av: Louise

Jag är stolt över dig :)

2009-03-11 @ 23:37:56
URL: http://xlouise.blogg.se/
Postat av: Else

jag borde seriöst också lära mig att spara.

2009-03-12 @ 10:58:29
URL: http://finkultur.blogg.se/
Postat av: Anne Marit

Spara pengar och kom till mig i Uppsala :)

2009-03-12 @ 21:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0