LÄNGTAN

Ni vet när man tänker på något så är det så självklart i huvudet men när man ska förklara så låter det bara konstigt eller så kan man bara inte förklara vad det är man egentligen menar. Jag ger det ett försök, förstå om ni gör det eller bli bara förvirrade helt enkelt. Och nej Louise detta är inte en av mina sådana där konstiga tankar om att man borde kunna baka äpplen eller något! haha.

Tittade just på massa gammla bilder, det fick mig att länga tillbaka till så mycket. Den tiden, stunden, hur det var då eller bara hur mitt hår var eller hur jag såg ut. Men när jag var i den stunden och egentligen hela tiden längtar man sig till det som ska komma istället för det som är just nu. Man längtar helt enkelt bort all den tid som man har längtat till och den som man sedan längtar tillbaka till, man hinner helt enkelt inte njuta eller uppskatta det som man senare inser är förlorat. Längtan är nog en av de saker som får en att orka igenom vardagen, genom de tråkiga sakerna. Men längtan är även det som stjäl vår tid, stjäl den tid vi längtat till.

Lyckades nog ungefär få fram en tiondel av det jag tänkte på, men jag tror det är förklarat så pass att man förstår ungefärligt vad jag menar i vart fall.


Kommentarer
Postat av: Louise

You read my mind :o DEVILWOMAN!

2009-06-12 @ 00:13:28
URL: http://xlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0