2009

Detta året leder till sitt slut snart och jag vet inte varför men jag har aldrig riktigt tyckt om när ett år lider mot sitt slut. Ett år som jag aldrig kommer få uppleva igen, ett år som aldrig kommer tillbaka, ett år som gick alldeles för fort. Men det är klart 2010 kommer också ge mig många upplevelser och minnen. 2009 beskrivs som bäst som ett turbulent år för mig. Både med gläde och sorg tittar jag tillbaka på det. Så mycket jag ångrar och så mycket jag vill tillbaka till.
Jag tycker verkligen inte om tanken på att året tar slut och man lämnar det bakom sig. För man längtar i stort sätt bort all nutid, för att sedan längta sig tillbaka. Så är det för mig i vart fall. Jag kanske ska ta mig an ett nyårslöfte för en gångs skull, att njuta mer av stunden än att längta bort tiden? Det känns som ett  maffigt nyårslöfte men om jag klarar det så kommer jag för en gångs skull inte sörja när året rinner mot sitt slut. Vem vet, 2010 kanske blir bästa året hittills?

Från mig till er alla,
gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: louise

Fint skrivet! <3

2010-01-03 @ 17:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0