Tisdag, första dagen efter lovet.

Konstigt nog vaknade jag innan min väckarklocka ringde imorse och var förvånande pigg. Visst jag var inte "skutta upp ur sängen pigg" men vart inte heller sådär död som jag trodde jag skulle vara och brukar vara. Efter ett tag ringde hemtelefonen och efter stor kraftansträngning svarade jag, det var pappa som undrade om Samuel kommit upp. Och det hade han inte. Så det var bara för mig att komma upp snabbt, få upp honom snabbt och iväg till skolan med honom. När jag äntligen fått iväg honom var klockan så mycket att det var dax för mig att vakna. Dock var jag ju redan uppe och missat en del sovtid. Sen gjorde jag det där dumma misstaget som man gör var gång. Jag gick och la mig igen för jag tänkte att jag hann vila 10 minuter till innan jag var tvungen att gå upp. Och när de 10 minuterna väl hade gått hade jag hunnit bli sådär galet trött och sängen otroligt skön. Men jag lyckades slänga in mig själv i duschen och komma iväg till skolan i tid.

Svag som jag är så gick jag inte på min sista lektion. Både min och Malins lathet tog över och förde oss bort till bussen hem. Dagen har varit lång och jobbigt, samtidigt som den varit ganska skön.

Allt det där plugget som jag verkligen borde ta tag i och som jag skjutit undan början komma i kapp mig och en del borde varit inlämnat för längesen. Har en bokrecension i engelskan som ska vara inne på fredag och jag har inte ens lånat en bok. Känns lagom bra. Jag får ta en sån där sista utväg att jag lånar en bok på kanske 150 sidor som är "lättläst". Tyvärr innehåller oftast inte sådär korta böcker så mycket som behövs för att skriva en tillräckligt lång och bra recension.

Nej nu babblar jag bort mig om allt och ingenting. Jag ska faktiskt komma i säng redan nu! För imorgon ska jag och Else inte försova oss och även äta en god och stadig frukost på skolan. Nu fick jag det allt att låta bra.
Nejmen, gonatt. :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0