Skolångest - Som vanligt.

Visst har jag kommit igång lite grann fast långt ifrån vad jag borde fått gjort vid detta laget.
Historia uppsatsen eller vad man vill kalla den ska vara på ca 1800 ord och jag har fått ihop 400 och det tog hundra år. Hur fan ska jag hinna få ihop 1800 ord tills på fredag? Dessutom ska texten vara bra skriven och bla bla. Och ja.. proven denna veckan har jag inte ens hunnit tänka på. Usch

Detta är uppgiften i historia som jag ångestar denna veckan över:
Kina är ett komplext land som under historiens gång både förändrats, men också varit sig mkt likt. detta har spelat roll för Kinas befolkning, men också för omvärlden. skriv en resonerande text om Kinas roll i världen, historiskt, idag och i framtiden. lyft fram historien ur ett polistisk, ekonomiskt, militärt, kulturellt och teknologiskt perspektiv. resonera och diskutera händelser, skeenden och problem sakligt utifrån historisk fakta. du måste alltså läsa Kinas historia ordentligt, och visa att du kan den i din text. utgå gärna från nutid och blicka såväl tillbaka som framåt.

Det jag har skrivit än så länge är i princip endast fakta och varken resonerar eller diskuterar i texten.
FAIL!
Ungefär så känns det just nu. Jag kommer aldrig klarar det. Eller jo jag kommer ha något som jag lämnar in på fredag. Men jag kommer vara långt ifrån nöjd och kommer troligen inte få ett betyg som jag kan stå ut med.

Jag kanske borde byta namn? - GNÄLL.BLOGG.SE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0